For voksne

Åbningsreception af udstillingen MIDLERTIDIGHED

Fotoudstillingen MIDLERTIDIGHED. Fire billeder, der viser mennesker i forskellige situationer: Nogle kigger direkte ind i kammeraet, nogle leger og fjoller, nogle deler et måltid mad.
Hvordan er det ikke at vide, om man kan blive i det land, man er flygtet til? Hvordan er det at frygte for sine børns fremtid? Hvordan er et liv i midlertidighed?
Folkestuen
Hovedbiblioteket

Rendsburggade 2
9000 Aalborg
Danmark

Det er nogle af de spørgsmål, fotoudstillingen MIDLERTIDIGHED forsøger at afdække. Det er en fortælling om afmagt og uvished, men også - og især - om indre styrke, modstandskraft og drømme.

Program

• 15.00: Forkvinde Mahtab Jalili-Trudslev, FrivilligAalborg DRC en del af Dansk Flygtningehjælp, fortæller om udstillingen.
  • 15.15: Muuradiin S. Hussein: "Personlig livsfortælling om livet som flygtning og den menneskelige genrejsning i Danmark. Nuuradiin er i dag far til tre børn og rådmand for en af Aalborg Kommunes største forvaltninger."
  • 15.45: Gå rundt og se udstillingen og få en kop kaffe eller et glas vin og snacks.

Udstillingen MIDLERTIDIGHED er åben 3.-9. oktober.

Udstillingen er blevet til som en del af forskningsprojektet Boundary Work, der er et samarbejde mellem Københavns Universitet, Røde Kors og DRC Dansk Flygtningehjælp og støttet af Velux Fonden.

Tilgængelighed

Icon Description

Mulighed for at trække sig: Ja

Niveaufri adgang: Ja

Handicapvenligt toilet: Ja

Teleslynge: Nej

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket via dette link

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 9931 4300.