For voksne

Årets klassikerbogcafé - Dø om så det gælder

Silhouetter af soldater står på en hånd, der peger på en brændende skyline i baggrunden.
På årets klassikerbogcafé lader vi krigstrommerne buldre, når vi går i kamp med de helt store klassikere indenfor krigens litteratur.
Bibliotek
Hovedbiblioteket

Rendsburggade 2
9000 Aalborg
Danmark

Vi vil bevæge os ind i besatte territorier, igennem magtens korridorer og ud på valpladsen, hvor skæbner afgøres og krigens gru udfolder sig.

Krig er desværre et evigt aktuelt emne: også i litteraturen, hvor både sejrherrerne og de slagne får mulighed for at få sin historie fortalt.

Kom og hør om soldaterne, lederne, ofrene og beslutningerne. Både de beslutninger, der fører os ind i eller ud af konflikter og krig og de beslutninger vi som mennesker må tage når verden vendes på hovedet og forfærdelige omstændigheder rammer os.

Årets klassikerbogcafé bliver fortalt af Erling Lykke og Tine Eggertsen fra Aalborg Bibliotekerne og sanger og guitarist Frederik Simonsen synger sange om fred.

Tilgængelighed

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Ja
Handicapvenligt toilet: Ja
Teleslynge: Ja

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 99314300.