Nyt studie, ny by, nye fællesskaber?

Aalborg Bibliotekerne lægger hus til mange fællesskaber, som nogle af de nye studerende forhåbentlig kunne have lyst til at deltage i.

Af Allan Johansen

Studerende
Luftfoto a limfjordsbroen

Kære tutor

Tak fordi du tager dig godt af de nye studerende, og hjælper dem til at få en god start på livet som studerende i Aalborg. Manden bag teksten, du læser lige nu, har selv været tutor i tidernes morgen, så vi er klar over, hvor stort et arbejde, det er at koordinere og planlægge den gode studiestart.

Hos Aalborg Bibliotekerne ser vi dagligt en masse studerende, som især kommer og bruger vores rum til gruppearbejde, læsning og vores printere til at udskrive frugten af det hårde arbejde. Det er vi glade for, og vi hjælper hvor vi kan med emnesøgninger, med at finde strøm til den bærbare og så videre.

Dyrk din interesse på biblioteket?

Men vi kan meget mere end det, og vi vil gerne byde os til som et sted, hvor mennesker mødes på tværs af alder, køn, etnicitet osv. for at dyrke en fælles interesse. Lige som I hjælper de studerende med at knytte bånd og blive godt integreret i studiemiljøet, vil vi gerne assistere dem med at danne nye relationer og integrere sig i byen.

Vi har allerede mange fællesskaber, man kan træde ind i og deltage i, og vi har plads til mange flere.

Vi har samlet mange af dem her på siden, og vi håber, at I vil pege de unge mennesker i vores retning. Det være sig hvad enten de er interesseret i nogle af de ting, vi allerede har på hylderne, eller hvis de mangler hjælp til at finde andre og dyrke en interesse sammen med.

Vi behøver ikke stå som afsender på et interessefællesskab, men vil rigtig gerne hjælpe det i gang eller lægge lokaler til.

Har du spørgsmål eller gode forslag, så kan du kontakte Sara Boe Hansen på sara.hansen@aalborg.dk