For voksne

Genbrug sparer klima og kroner

Brug-og-smid-væk kulturen bliver i stigende grad afløst af genbrug eller "upcycling". Det er både en gevinst for klimaet og for pengepungen.

Af Jørgen

Faglitteratur Inspiration
foto af tøjlapper, der danner genbrugssymbolet

Kom i gang med genbrug

Der er mange områder, at spare på forbruget og i stedet genanvende det brugte og aflagte. Et oplagt sted at reducere forbruget er på tøjet, der sagtens kan få nyt liv og endda få en helt ny værdi for ejeren. Det er nemlig både sjovt at forny sit gamle tøj og det giver et mere personligt ejerskab i forhold til at købe noget nyt i butikkerne.

Men hvordan gør man så? Herunder har vi samlet en række bøger fra bibliotekets hylder, der er bugner af muligheder.

Forny dit tøj i vores Makerspace

På hovedbiblioteket kan du benytte symaskinerne og broderimaskinerne i vores Makerspace til at give dit tøj nyt liv. Makerspace har åbent tirsdag og torsdag kl. 15 - 18.