voksne

Live i stuen: Kampdag - fodboldhistorie med Morten Bruun

Morten Bruun står på en fodboldbane. I baggrunden står mennesker med danske flag.
Foto: Rasmus Schou
Fra mandag til torsdag i uge 47 sender Bibliotekernes Festival for Historie samtaler og foredrag fra forskellige steder i landet, hjem til dig i stuen.
Online via wwww.historiefestival.dk

Tidligere professionel fodboldspiller og anerkendt sportsjournalist, Morten Bruun, vil dele ud af sin viden om og passion for fodbold. Morten Bruun vil i sit oplæg fortælle om bogen “Kampdag”, der udforsker fodboldens rolle i kultur og identitetsdannelse, give os et dybt indblik i spillets historiske udvikling.

Oplægget giver dig en sjælden mulighed for at høre fodboldens historie, fortalt af Morten. Derudover vil han dele ud af sine perspektiver på fodbold, som er mere end bare en sport. Det er også noget der påvirker identiteten for byer og landsdele.

Denne eftermiddag er perfekt for alle, der elsker fodbold og historie, og det er en god mulighed for at mødes til en social aften, med netop dette i centrum.

Morten Bruun er tidligere topfodboldspiller, samt kommentator og journalist. Han har skrevet bogen “Kampdag” (2021).

Live i stuen

Fra den 18.-23. november 2024 byder Bibliotekernes Festival for Historie på vidende oplægsholdere og livestreaming fra hele landet. Temaet er ”Med lånte fjer” og handler om hvordan dansk historie er blevet til ved mødet med det fremmedartede. Hvad enten det har været gennem fredsommelig udveksling eller drabelig krig.

Fra mandag til torsdag i uge 47 sender vi hver dag samtaler og foredrag fra forskellige steder i landet hjem til dig i stuen. Oplægsholderne kommer fra landets museer og kulturarvsinstitutioner og vil fortælle om deres vinkel på årets tema.