Fra finskytte til førtidspensionist

Søren står i fuld kampuniform. Tøjet har brunligt camouflagemønster, og han har en maskinpistol om halsen. Baggrunden viser et udsnit af en grusvej og en kampvogn. Søren smiler stort til kameraet.
Kom med til en aften på Aalborg Bibliotekerne, hvor vi sætter fokus på mennesket bag soldaten. Vi får besøg af veteranen Søren, som fortæller om sin tid i forsvaret.
Standard: Gratis
Lyrikscenen
Hovedbiblioteket

Rendsburggade 2
9000 Aalborg
Danmark

Søren har været udsendt fire gange. Han var finskytte i Afghanistan og har arbejdet som livvagt i Kabul, indtil han en dag var ude for en ulykke, som tvang ham til at stoppe op og mærke sig selv.

Denne aften vil vi høre om Sørens vej ind i forsvaret, hans udsendelser, og hvilke konsekvenser det har haft for ham. Arrangementet foregår i samtale med bibliotekar Sara Boe Hansen.

Vi glæder os til at se dig.

Tilgængelighed

Icon Description

Mulighed for at trække sig: Ja

Niveaufri adgang: Ja

Handicapvenligt toilet: Ja

Teleslynge: Ja

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket via dette link.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 9931 4300.