At skrive historien til live – Samtale med Anne-Cathrine Riebnitzsky

Tag med til en spændende aften i selskab med forfatteren Anne-Cathrine Riebnitzsky. Riebnitzsky vil dykke ned i kunsten at skrive historiske romaner, herunder hvordan virkelighed og fiktion flettes sammen, og hvilke udfordringer og overvejelser der følger med at beskrive historiske personer og begivenheder.
Standard: Gratis
Foredragssalen
Hovedbiblioteket

Rendsburggade 2
9000 Aalborg
Danmark

Med udgangspunkt i sin kommende roman Tempel, der foregår i årene op til Jesu fødsel og er første bind i en planlagt trilogi om en af de mest betydningsfulde fortællinger i vores kultur, vil hun dele sine tanker om research, autencitet, og hvordan hendes personlige værdier afspejles i fortællingen. Vi kommer tættere på historien, processen, og de valg, der former en god historisk roman.

Et must for alle historieinteresserede og litteraturelskere, der vil dykke ned i fortidens univers!

Bibliotekernes festival for historie

Foredraget er en del af bibliotekernes landsdækkende historiefestival, hvor der i løbet af uge 47 vil blive livestreamet foredrag fra biblioteker rundt omkring i landet. Temaet er i år ”Med lånte fjer”.

Dette foredrag vil også blive livestreamet herfra Aalborg. Deltagere filmes ikke, men der vil være opstillet ekstra lys til formålet, som kan være genererende for nogle deltagere. Tilmelding gælder til det fysiske arrangement i Foredragssalen på Hovedbiblioteket.

Tilgængelighed

Icon Description

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Nej
Handicapvenligt toilet: Ja
Teleslynge: Ja

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 99314300.