voksne

Samtale om kulturmøder på godt og ondt

Isam Bachiri og Bo Lidegaard
Hvad sker der når kulturer støder sammen? Vi kaster et nutidigt blik på kulturmødets ups and downs.
Standard: Gratis
Glashjørnet
Bibliotek
Hovedbiblioteket

Rendsburggade 2
9000 Aalborg
Danmark

Historiker og tidligere chefredaktør, Bo Lidegaard, og musiker og debattør Isam Bachiri byder ind med deres faglige og personlige vinkler. Samtalen modereres af historiker og kulturformidler Morten Krøier Grützmeier og streames direkte fra Gentofte Bibliotek til storskærmen i Glashjørnet.

Isam B vil varme op til samtalen men en sang.

Bo Lidegaard er historiker, forfatter og tidligere chefredaktør for dagbladet Politiken. Han er forfatter til række bøger om Danmarks nyere historie, fra den store biografi Jens Otto Krag – 1914-1961 (Gyldendal) til Danmark i krig (Aarhus Universitetsforlag)

Musiker og debattør Isam Bachiri blev kendt som sanger i bandet Outlandish, har fået en sang i Højskolesangbogen og er en hyldet fortolker af den danske sangskat. Han er ligeledes bemærket for sin tydelige og markante stemme i samfundsdebatten.

Arrangementet er en del af Bibliotekernes Festival for Historie.

Fra den 18. - 23. november 2024 smykker vi dansk historie med lånte fjer. Bibliotekernes Festival for Historie byder på livestreaming med vidende oplægsholdere og aktiviteter på folkebiblioteker i hele landet.

Arrangementer under Bibliotekernes Festival for Historie

Tilgængelighed

Icon Description

Mulighed for at trække sig: Ja
Niveaufri adgang: Ja
Handicapvenligt toilet: Ja
Teleslynge: Nej – kontakt biblioteket på bibliotek@aalborg.dk eller tlf.: 9931 4300 senest 3 dage før arrangementet for lån af mobil teleslynge.

Læs mere om tilgængelighed og planlæg dit besøg på Hovedbiblioteket – via dette link.

Vi arbejder hele tiden på at forbedre tilgængeligheden på vores biblioteker, så har du andre særlige behov eller spørgsmål til arrangementet, kan du skrive til os på bibliotek@aalborg.dk eller ringe på tlf. 99314300.